fredag 17 mars 2017

Min nära döden piercing, del 1..

Jag är 42 men jag gillar piercings så jag bestämde mig för att sätta en i tungan. Har haft en där tidigare så jag trodde att det skulle bli en lätt match. Ja, tjena.. den sket sig friskt kan jag säga..


Fredagen den 3 mars hade jag bokat tid hos en studio i Västerhaninge och såg så fram emot detta. Tjejen som skulle sätta den hade gjort det förut så jag visste att hon var duktig. Dock hade jag blivit varnad av andra som varit där att jag skulle gå någon annanstans, men jag ville gå dit då jag träffat henne tidigare och är en lojal tjej.

Det kändes helt ok att komma dit och när vi förberedde var det ingen som helst fara. Hon tog fram nål, pincett och stift, la allt på en bricka och satte igång. När hon stack igenom nålen kändes det inte helt ok, men jag tänkte inte mer på det utan betalade mina 500 kr och styrde kosan mot jobbet. Jag skulle nämligen jobba kvällen.

Det jag visste om piercings var att det kunde blöda lite men det skulle motverkas av att man la en isbit eller en glass på. Jag köpte en piggelin och körde till jobbet. Det blödde ganska mycket och jag kände flödet på tungan hela tiden... rätt obehagligt.

Eftersom jag står i kassan på jobbet så var jag ju tvungen att skölja så fort jag skulle prata med kund eller kollega. Det gick rätt mycket vatten kan jag säga, 4 flaskor vatten dracks under kvällen och flödet bara fortsatte i en strid ström. Susanne på jobbet tyckte jag skulle åka upp akut, men jag ville vänta och det var riktigt dumt. Jag borde åkt direkt.

Jag jobbade på och åkte hem via Willy för att köpa glass. 30 piggelin vart det, allt för att få flödet att stoppa. Vill aldrig mer i hela mitt liv äta en piggelin... hahaha...

Hm, jag kom hem och tog det lite lugnt men vid 23-tiden kändes det rätt obehagligt så jag åkte hem till T och M för att sova över där ifall det hände något. Tur var väl det för när jag kom dit körde det igång ordentligt. Jag blödde mer men försökte ändå lägga mig en stund. Vid 2-tiden vaknade jag av att Mary försökte väcka mig. Då låg jag och hostade så det skvätte blod. Jag hade ett blodkoagel på tungan, runt piercingen, som var i storlek med en femkrona i diameter.

Jag gick upp för att skölja och spotta, svimmade till och gick för att lägga mig igen. Någon timme senare var det dags igen, då vaknade jag av mig själv och gick upp för att göra om proceduren. Skillnaden då var att jag tog ut piercingen, det gick inte längre.

Jag somnade gott och vaknade vid 6 av att håret, kläderna, kudden och ja, det mesta runt mig var blodigt. DÅ gick jag upp okch ringde 1177.


Skriver mer i nästa inlägg..

Kram Trasselmaja

2 kommentarer: