lördag 11 februari 2017

Flyg och far med BodyFlight



Jag är ju en sån mamma att jag vill att Mary ska uppleva det mesta och hittar på massor av tokiga saker med henne. Julen 2015 visste jag inte riktigt vad jag skulle köpa till henne och fick den briljanta idén att köpa en flygtur hos BodyFlight. Själv fick jag en i julklapp själv det året och köpte ju henne en naturligtvis, jag tyckte det var askul och skulle gärna göra om det igen.



Mary hade ingen aning om vad som väntade och när hon fick julklappen kollade hon lite konstigt på mig och jag visade kvickt videon på hemsidan och skrattade gött när jag såg hennes skeptisism.. :-)

Den 13 december bokade jag in oss och vi åkte dit. Flygtunneln finns ute i Bromma, och det är lätt att hitta dit.  Mary var rätt nervös innan vi kom dit, men väl där såg hon verkligen glad och taggad ut.
Att vi körde fel på vägen och dessutom parkerade fel när vi väl kom dit gjorde nog att hon slappnade av lite mer. 


Den instruktör vi hade, Kaspar, var grymt duktig och.. ja, han var rätt snygg också vilket gjorde det lite lättare för mamma. ;-) Han berättade klart och tydligt vad som gällde och hur man skulle bete sig. Böjda knän, utsträckta ben, upp med huvudet och ner med huvudet... mycket att hålla ordning på


Mary älskar att flyga och skulle kunna göra detta varje dag om hon fick...


Ok, man är inte snygg när man har på sig utrustningen man får låna. Man tillhör familjen gnagare för en liten stund. TPT- Tänder På Tork... hahaha.



Raka ben var det ja.. allt styrs genom armar och ben..

Klart godkänd av instruktör Kaspar..


Hej Mamma och alla andra som läser.. jag klarade detta med god bravur och kommer
självklart göra detta igen.

Jag vart rätt taggad och tänkte i framtiden hoppa tandemhopp, då är det bra att övningsflyga innan sa Kaspar. Så nu är det jag som kommer boka in flygtimmar hos honom ( Naturligtvis.. hihi) för att kunna hoppa utan problem.

Funderar ni på vad ni ska köpa till någon som har allt är det perfekt med en flygtur. Det kostar inte så ruskigt mycket och det är ett kul minne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar